BH medijski servis
Kako prestati pušiti cigarete? Savjeti kako da lahko prestanete pušiti

Kako prestati pušiti cigarete? Savjeti kako da lahko prestanete pušiti

Pušenje uzrokuje mnoge bolesti, od bolesti kardiovaskularnog i respiratornog sistema do različitih vrsta karcinoma, i svake godine u svijetu ubija približno šest miliona ljudi, među kojima je i više od 600.000 nepušača, koji obolijevaju i umiru zbog posljedica pasivnog pušenja. 

Ako ste pušač, velike su prilike da ste već pokušali prestati s pušenjem. I stoga iz iskustva znate da to nije jednostavno. Mnogi bivši pušači kažu da je ostavljanje cigareta bila najteža stvar koju su uradili u životu. Ali mnogi konačno uspiju, a zdravstvene koristi od toga čine prestajanje pušenja vrijednim truda.

Možete da prestanete pušiti.

Znamo da su ljudi uspjeli kada:

  • žele da prestanu
  • poznaju svoje pušačke navike
  • ulože vrijeme i razmišljanje u odvikavanje
  • imaju dovoljno informacija o strategijama izdržavanja
  • znaju šta da očekuju kada prestanu da puše
  • traže pomoć i ohrabrenje
  • mogu da se zamisle kao nepušači
  • unaprijed planiraju za slučaj teške situacije

Dokazane negativne strane pušenja cigareta

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije u svijetu puši preko tri milijarde osoba, a od posljedica pušenja godišnje umire oko 6 milijuna ljudi.

Par činjenica vezanih uz pušenje:

  • smrtnost u pušača cigareta je 30-80% veća nego u nepušača
  • smrtnost raste s povećanjem potrošnje cigareta
  • smrtnost je još visočija onih koji su rano počeli s pušenjem
  • najveća je smrtnost od 45. – 54. godine

Dugotrajnim pušenjem dolazi do stvaranja kancerogenih promjena na stanicama, nastanka taloga na krvnim žilama koji onemogućava prolazak kisika i krvi u mozak što često rezultira infarktom.

Kako najlakše zatrudnjeti: ostati trudna u 7 koraka

Kako bi navedene razloge povećanja tjelesne mase sveli na minimum te održali postojeću tjelesnu težinu pokušajte se pridržavati nekoliko jednostavnih savjeta:

Odredite tačno vrijeme i mjesto za prestanak pušenja

Pripremite u glavi i kalendaru dan kada ćete prestati pušiti. Neka to bude neki datum koji vam puno znači, ili neka bude početak mjeseca, godišnjeg doba ili slično. Stvorite od toga veliku stvar jer ćete si time u glavi pojmiti da ste se odlučili za nešto veliko i postat ćete spremni na izvršavanje svoje odluke. Nemojte da se dogodi da radi čekanja datuma odgađate odluku.

Pronađi i zatraži podršku!


Uvijek je dobro imati podršku bližnjih. Reci članovima obitelji i prijateljima da si odlučio/la prestati pušiti. Velika je vjerojatnost da će te ohrabriti i reći da je to dobra odluka. No, ako to s nekima neće biti slučaj, pokušaj od tih osoba zatražiti razumijevanje. Primjerice, da ti ne nude cigarete, da te ne omalovažavaju zbog te odluke i slično

Ne donosite polovične odluke

Premda je velika razlika u tome popušite li dvije kutije na dan ili dvije cigarete, nastojte se, ako razmišljate o prestanku, ovisnosti riješiti u potpunosti. Poanta jest da vam cigareta više nije potrebna za normalno, svakodnevno funkcioniranje. Ako u tom slučaju stvarate ustupke, nećete se riješiti ovisnosti, a velike su šanse da se opet postepeno i s vremenom vratite na staro stanje.

Psihički efekt

Nije lako riješiti se jedne od najvećih i najdostupnijih ovisnosti – ne budite prestrogi prema sebi i očekivati kako ćete se super osjećati, bar ne u prvo vrijeme. Ukoliko ne povećate fizičke aktivnosti, nećete imati gdje izbaciti iz sebe negativne emocije, zato je tjelovježba odlična.

Kako brzo i prirodno “skinuti stomak” bez dijete i mršanja

Dozvolite si sve osjećaje koje imate, shvatite da radite na bitnoj stvari za svoju budućnost. Nervozu ublažite čajevima za smirenje, nikotinskim flasterima, jogom, šalicom toplog mlijeka ili čašom crnog vina prije spavanja. Važno je i da se nagradite.

Možete svakodnevno novac koji biste potrošili na cigarete, spremati u kasicu i na kraju mjeseca nešto kupiti za svotu koju ste uštedjeli. Kada vidite kolike se sve vrijedne stvari mogu kupiti, umjesto da odu u dim, biti će vam lakše ostati fokusiranima.

Izbacite iz kuće sav pribor za pušenje

Što prije sve izbacite van – to će vas manje cigareta vući.

Promijenite prehrambene navike


Planirajte obroke unaprijed kako bi se lakše nosili sa žudnjom za manje zdravim izborima. Lakše se oduprijeti različitim grickalicama kada znate da vas za večeru čeka pečena piletina s mnoštvom pečenog povrća.

Unosite dovoljno tekućine


Nedovoljan unos tekućine također može utjecati na povećanje osjećaja gladi i žudnje za hranom koja obiluje dodanim šećerom, soli te zasićenim masnim kiselinama.

Isto tako, smanjite unos alkohola i bezalkoholnih osvježavajućih napitaka. Umjesto napitaka bogatih dodanim šećerom, odaberite aromatiziranu vodu sa sokom od limuna ili svježim začinskim biljem, poput mente ili bosiljka.

Zadnju kutiju cigareta ispušite totalno svjesno

Zašto vam ovo govorim? Jer većinu cigareta konzumirate potpuno nesvjesno i uvijek dok obavljate još neku aktivnost. Svaku cigaretu ispušite zatvorenih očiju i samo se na nju fokusirajte.Osjetit ćete kako dim smrdi i kako im je ukus ustvari odvratan.

Koliko je normalno da kasni menstruacija?

Upita učenik učitelja: “Mogu li pušiti dok meditiram?”

Ne”. Odgovori učitelj.

Drugi učenik upita istog učitelja: Mogu li meditirati ( biti totalno prisutan) dok pušim?”

Da”. Odgovori učitelj.

To je moć Svjesnosti.

Pronađite novi hobi 

U slučaju dosade, prvo što će vam pasti na pamet je cigareta. Prava kriza se neće pojaviti odmah već tjedan-dva nakon prestanka pušenja. Do tada steknite naviku da imate aktivnosti nakon posla. Krećite se i počnite se baviti nekom blagom tjelovježbom kako biste bili umorni i odmah legli u krevet nakon napornog dana. Uz to, pijte puno tekućine i dosta spavajte.

Nagradite sebe

Napišite si na papir kako ćete sami sebe nagraditi za 1/7/14/30 dana nepušenja? Kako ćete sebe nagraditi za 3 mjeseca? 6 mjeseci? Godinu dana?

Cuclajte tvrde slatkiše

Šećer pomaže kod suzbijanja želje za cigaretom, ali nemojte pretjerivati već kombinirajte i bombone bez šećera. I čaša hladne vode može smanjiti želju za cigaretom.

Šetnje i tjelovježba savršeni su u borbi protiv pušenja

Tijelo će na taj način brže prebroditi nikotinsku krizu koja je normalna kod prestanka pušenja.

Žudnja, relaps i posrnuća

Nagrada će motivisati i stimulisati vaš um da održava stanje nepušača.

  • Smanjivanje žudnje – kad vas uhvati želja za cigaretom, otuširajte se ili izađite na svježi zrak. Možete se posvetiti i omiljenoj fizičkoj aktivnosti kako biste zaboravili na želju.
  • 13. Ako ste posrnuli – ako ste opet zapalili cigaretu, ne treba odustati nego krenuti iznova. Recidiv je dio terapijskog procesa, ali se i on treba proanalizirati. Razmislite zašto ste posegnuli za cigaretom i pokušajte uočiti što drugi put možete učiniti da ne posustanete.
  • Osjetite li snažnu želju za cigaretom pripremite si ugodnu kupku s eteričnim uljima poput lavande ili jasmina ili topao tuš. To će vas smiriti i opustiti.

Prestanak pušenja donosi ova poboljšanja:

Dobra vijest jeste da čim prestanete pušiti, vaša pluća, srce i krvni sudovi počinju se oporavljati. Ostavljanjem cigareta u velikoj mjeri smanjujete rizik od raka, srčanih bolesti, moždanog udara i prerane smrti. Godinu dana nakon prestanka pušenja, rizik od razvijanja srčanih bolesti smanjuje se za pola.

Proljev – uzroci, simptomi i liječenje dijareje kod djece i odraslih

Osoba ima više energije i lakše diše, a osim toga, štiti i zdravlje osoba koje je okružuju. Prestajanje pušenja vam može pomoći i da uštedite novac. Ako pušite kutiju cigareta dnevno, možete uštedjeti oko 120 KM mjesečno.

  • 20 minuta nakon prestanka pušenja pada broj otkucaja srca i snižava se krvni tlak
  • 12 sati kasnije razina ugljičnog monoksida u krvi pada na normalnu razinu
  • 2-12 tjedana nakon prestanka cirkulacija je poboljšana, a plućna funkcija povećana
  • 1-9 mjeseci nakon prestanka smanjuju se kašalj i kratkoća disanja
  • 12 mjeseci nakon prestanka rizik nastanka koronarne srčane bolesti smanjen je upola
  • 5 godina nakon prestanka rizik od moždanog udara je smanjen 
  • 10 godina nakon prestanka rizik obolijevanja od raka pluća smanjen je upola u odnosu na pušače, smanjuje se i rizik obolijevanja od raka usne šupljine, grkljana, jednjaka…
  • 15 godina nakon prestanka rizik obolijevanja od srčane bolesti izjednačen je riziku u nepušača

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.