BH medijski servis
Kako sniziti krvni pritisak? Rješenja za liječenje hipertenzije bez lijekova

Kako sniziti krvni pritisak? Rješenja za liječenje hipertenzije bez lijekova

Povišen krvni pritisak bolest je modernog doba povezana s povećanim stresom, manjkom sna, prehranom te načinom života.

Visok krvni pritisak nije samo bolest starijih.

Više od jedne trećine mladih u dobi od 16 do 34 godine pati od nekog oblika hipertenzije. Ne, tome nije razlog genetika, već životni stil koji predstavlja kombinaciju loše ishrane, stresa, nagomilanih negativnih emocija i nedovoljno fizičke aktivnosti. Za razvoj hipertenzije naročito pogoduje nezdrava hrana – prekomerna upotreba industrijskih namirnica, prepunih soli, šećera i aditiva..

Nedavno je istraživanje otkrilo da ova bolest može i u svom blagom obliku dovesti do preranog starenja i oštećenja mozga. Visok krvni pritisak je jedno od najčešćih oboljenja i s razlogom se često naziva tihim ubicom. Hronično visok pritisak, odnosno hipertenzija, nakon dužeg vremena dovodi do ozbiljnih oboljenja kao što su infarkt ili šlog. Lijekovi koji snižavaju krvni pritisak od velike su pomoći – ali nisu uvek i neophodni. Promjenom načina života krvni pritisak se, naime, često može sniziti i bez lijekova.

Šta su uzroci za povišen krvni pritisak

Srce pumpa krv svakim otkucajem u arterije a potiskivanje krvi u krvne sudove pravi talase pritiska, koji mogu da se mere kao krvni pritisak. Svaki put kada se srce skupi, ono potiskuje krv u krvne sudove i krvni pritisak raste. Kada je srce maksimalno skupljeno, tada je pritisak najviši. Ova gornja vrednost se naziva sistolni krvni pritisak. Nakon ovoga se srce se opušta, više ne pumpa krv u arterije i tada krvni pritisak pada na najniži nivo, ovaj pritisak se naziva dijastolni krvni pritisak. Zbog ovoga se kod merenja pritiska uvek daju dve vrednosti, npr. 110 sa 90.

Kako prestati pušiti cigarete?

Za normalan krvni pritisak smatra se vrednost ispod 130/85 mmHg (milimetara živinog stuba).

U čak 90 do 95 odsto slučajeva uzrok za visok pritisak nije poznat (esencijalna hipertenzija). U ostalim procentima reč je o sekundarnoj hipertenziji čiji uzroci mogu biti: bubrežne bolesti, trudnoća, pojačana funkcija štitaste žlezde.

Ne smiju se zanemariti ni određeni lijekovi koji kao nuspojavu izazivaju hipertenziju (kontraceptivi, kortikosteroidi, ciklosporin, neke kapi za nos…).  U uzročnike se ubrajaju i aortna stenoza, kompresija produžene moždine i mnoge druge bolesti.

Najčešći uzročnici hipertenzije su:

  • starost
  • genetske predispozicije
  • stres
  • pretilost
  • manjak fizičke aktivnosti
  • nezdrava prehrana, prekomjeran unos soli
  • alkohol
  • pušenje.

RASPONI KRVNOG PRITISKA UKLJUČUJU:

  • Normalno: 120/80
  • Prehipertenzija: 120-139 / 80-89
  • Faza 1 visoki krvni tlak: 140-159 / 90-99
  • Faza 2 visoki krvni tlak: 160 i više / 100 i više

SIMPTOMI VISOKOG KRVNOG PRITISKA:

  1. Glavobolje
  2. Nesvestica
  3. Zujanje u ušima
  4. Bestabilnost pri hodu
  5. Bol ili slične senzacije u grudima
  6. Nedostatak vazduha
  7. Osećaj ubrzanog ili nepravilnog rada srca

VISOK KRVNI PRITISAK POVEĆAVA RIZIK OD OPASNIH STANJA KAO ŠTO SU:

  • Kronično zatajenje srca
  • Problemi sa pamčenjem
  • Problemi sa očima
  • Aneurizma
  • Moždani udar
  • Metabolički sindrom

NAMIRNICE KOJE MOGU POVEĆATI VISOK KRVNI PRITISAK I TIME SAMO ZDRAVSTVENO STANJE:

  • Šećer
  • Hrana sa puno natrija
  • Alkohol
  • Kofein
  • Trans-masti i omega 6 masti

Kako sniziti krvni pritisak?

Osim zdravog načina života, ovi savjeti mogu vam pomoći da održavate tlak stabilnim i time smanjujete mogućnost moždanog udara.

Kako odčepiti začepljeno uho? Odčepi uho sam kod kuće

Smanjite kilograme

Višak kilograma opterećuje vaše mišiće tijela, ali i srce pa time i potiče stezanje uz ukočenost krvnih žila. Gubitak kilograma može značajno smanjiti vaš tlak i krutost arterija koje utječu na povišavanje tlaka.

Spavajte dovoljno

Mnogi ljudi koji pate od nesanice pate i od previsokog tlaka. Jednostavan način kako sniziti tlak je spavanje. Ustabilite životne navike i osigurajte si barem 7 sati sna svake večeri. Ako ne možete zaspati, jednostavak trik je tuširanje toplom i vrućom vodom prije spavanja. Udisanje pare pomaže u otvaranju sinusa i olakšavanju disanja, što poboljšava kvalitetu sna, ali i krvni pritisak.

Promjenite prehranu

Limunov sok

Bogat je vitaminom C, opušta krvne žile, reguliše krvni pritisak,pored toga limun ima antikancerogeno dejstvo, ubija ćelije raka te jača imuni sistem. Jedan limun u vodu i pijte po jendu čašu ujutru na prazan želudac, i to činite svako jutro.

Bijeli luk

Bijeli luk je veoma zdrav,to je namjernica koja regulišu krvni pritisak i visok nivo holesterola u krvi. Sve što trebate uraditi jeste uzimati 2 čehna dnevno.Ali trebate znati da bijeli luk ne prepručuje osobama koje imaju probleme sa crijevima, zbog toga što se teško vari.

Banane

Banane su bogate vlaknima, kalijem i regulišu krvni pritisak, ovo voće možete konzumirati 1 ili 2 banane dnevno.

Cimet

Nekoliko studija je potvrdilo da se sistolni i dijastolni pritisak kod odraslih osoba smanjuju ovim, svima poznatim, mirisan začin.

Ako ubacite samo pola kašičice ovog začina u svoju dnevnu ishranu, lakše ćete kontrolisati visok krvni pritisak. Za brži efekat probajte da uzmete pola kašičice cimeta u prahu, a nakon toga popijte čašu vode.

MLIJEKO

Preporučuje se povećanje unosa namirnica bogatih kalcijem. Obrano mlijeko je odličan izvor kalcija te ne sadrži puno masnoće, što je također bitno za održavanje zdrave dijete.

RIBA

Od svih namirnica životinjskog porijekla, riba je najzdravija – obiluje proteinima, a nije masna. Omega-3 masne kiseline u ribi, zajedno s drugim nutrijentima, štite krvne žile, smanjuju upalne procese i snižavaju visoki krvni tlak.

Konzumirajte soju

Američko udruženje kardiologa objavilo je dokaz da zamjena rafiniranih ugljikohidrata sojom ili mliječnim proteinima, poput onih iz niskomasnih mliječnih proizvoda, može sniziti tlak ako patite od hipertenzije ili se nalazite u stanju prehipertenzije.

Kako ubrzati metabolizam i smršaviti? 

Smanjiti unos alkohola

Alkohol povišava krvni pritisak i kod zdravih osoba.

Bitno je piti umereno ili izbaciti alkohol iz upotrebe.

Umereno konzumiranje alkohola podrazumeva jedno alkoholno piće dnevno za žene i jedno do dva pića dnevno za muškarce.

Smanjiti unos kofeina

Kofein podiže krvni pritisak ali kratkotrajno, u periodu od 45 do 60 minuta.

Neke osobe su osetljivije na kofein od drugih i za njih se preporučuje smanjenje unosa kofeina ili potpuno izbacivanje.

Pokrenite se!

Aerobik, pilates i joga odlične su vježbe za poticanje cirkulacije u tijelu i bolji rad srca. Šetanje, plesanje i plivanje mogu pomoći da reducirate svoju težinu i snizite tlak. Ugasite televizor, računalo i stanite na vlastite noge.

Lijekovi za sniženje krvnog pritiska

Lijekovi za snižavanje tlaka mogu se uzimati zasebno ili u kombinaciji s drugim lijekovima, a najučinkovitiji su:

ACE inhibitori

Inhibitori angiotenzin konvertirajućeg enzima šire krvne žile, pospješuju cirkulaciju i smanjuju opterećenje srca. Sprječavaju oštećenja krvnih žila u bubrezima.

BAR

Blokatori angiotenzinskih receptora blokiraju određene kemijske spojeve koji su zaslužni za sužavanje krvnih žila. Ne bi se smjeli uzimati zajedno s ACE inhibitorima.

Kako najlakše zatrudnjeti: ostati trudna u 7 koraka

Diuretici

Odmah će spustiti krvni tlak jer će potaknuti oslobađanje viška vode i soli iz krvi.

Beta blokatori

Smanjuju opterećenje srca i blokiraju učinak adrenalina i noradrenalina na srce i krvožilni sustav.

Blokatori kalcijskih kanala

Smanjuju razinu kalcija u stanicama srca i smanjuju kontrakcije srca dok pumpa krv.

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.