BH medijski servis
Kako ubrzati metabolizam i smršaviti? Poboljšajte probavu prirodnim putem

Kako ubrzati metabolizam i smršaviti? Poboljšajte probavu prirodnim putem

Na vječito pitanje kako smršati ima mnogo odgovora, ali bitno je odabrati način mršavljenja koji će vama najviše prijati. Bilo da se riješite za dijete, neke preparate za mršavljenje, treniranje ili kombinaciju više načina, ono što svakako želite da izazovete je ubrzavanje metabolizma. Određene namirnice i blaga izmjena u načinu života i navikama može biti rešenje problema kako ubrzati metabolizam. U nastavku teksta upoznajte se sa značenjem samog termina metabolizam, njegovom funkcionisanju i opcijama koje ubrzavaju njegov rad i rezultiraju gubljenju kilograma.

Metabolizam je skup reakcija koje se odvijaju u našem organizmu, a predstavljaju razgradnju i sintezu hranjivih tvari. Metabolizam ne znači samo razgradnju hrane koju ste pojeli, već i izgradnju samog tjelesnog tkiva, mišića i zaliha od rezervnih tvari. 

Bazalni metabolizam je minimalni nivo energije koja je potrebna za osnovne životne funkcije kada je organizam u budnom stanju. Na bazalni metabolizam utječu faktori kao što su starost, dob ili visina.

Radni ili aktivni metabolizam označava onu energiju koju je potrebno sagorjeti za sve aktivnosti koje obavljamo tijekom dana. Te aktivnosti se mogu odnositi na hodanje, trčanje ili obavljanje bilo kakvog posla.

Metabolizam se najčešće uspori zbog nekih vanjskih ili unutarnjih faktora, a na oba možete utjecati svojim postupcima jer su isprovocirani svakodnevnim navikama od kojih je teško pobjeći. Donosimo vam nekoliko savjeta kako ubrzati metabolizam i kako da nekim sitnim, ali ne i manje bitnim trikovima, pokrenete kazaljku s mrtve tačke.

Za brz metabolizam, vrlo je važna tjelesna aktivnost, jer na taj sagorijevamo višak kilograma, a ubrzavamo i sam enzimski proces metabolizma. Osim toga, kao i uvijek u borbi protiv kilograma, važna je pravilna prehrana.

Dakle, postoji nekoliko osnovnih fronti s kojih možemo potaknuti bržu mijenu tvari u našemu tijelu:

  1. Pravilna prehrana
  2. Odgovarajuća fizička aktivnost
  3. Suplementacija

Naspavajte se

Spavanje je vrlo važno jer se naš organizam tijekom sna odmara, resetira i nakon toga spreman je za nove izazove. Drugim riječima, spreman je za pravilno korištenje energije koju unesete tijekom dana.


Kako otčepiti nos? Otčepiti zapušen nos brzo bez lijekova


Nedostatak sna utječe između ostalog i na to koliko ćemo žudjeti za hranom, a naučna istraživanja su pokazala kako one osobe kojima nedostaje sna, više žude za ugljikohidratima. Iako su ugljikohidrati, uz druge hranljive tvari kao bjelančevine i masti, vrlo važni za naš organizam, njihov se unos mora ipak kontrolirati, a trebamo izabrati i one izvore kompleksnih ugljikohidrata, poput voća i povrća.

Doručak

Rečenica: “Doručak pojedi sam, ručak podijeli sa prijateljem, a večeru daj neprijatelju”, nešto je što ljudi generacijama prenose sa kolena na koleno. Doručak kao najvažniji obrok u toku dana treba jesti odmah nakon buđenja kako bi metabolizam otpočeo svoj rad na vrijeme. Za doručak treba unijeti proteine, ugljene hidrate i masti, te kao balansirani doručak možete jesti tost sa puterom i pilećim prsima, ili sveže cijeđeni sok sa žitaricama.

Jedite ljutu hranu

Uz dodatak bibera, ljute papričice, đumbira i kima jelima možete pomoći poboljšanju stanja vašeg organizma. Oni su prirodan izvor kalcijuma i gvožđa i podstiču krvotok. Ukoliko koristite ove začine ne samo da ćete ubrzati svoj metabolizam nego ćete biti zdraviji i izdržljiviji. Iako dijete za mršavljenje imaju svoj učinak, čak i meijnjanje pripreme obroka može uticati na gubljenje prekomjernih kilograma.

Dodatak ljutih papričica podiže temperaturu tijela i samim tim pomaže ubrzanju metabolizma. Đumbir sa druge strane djeluje na digestivni trakt i u značajnoj mjeri ubrzava metabolizam, stoga i ne čudi što je glavni sastojak mnogih preparata za mršavljenje. Iako izolovano korišćenje samo ove metode neće uroditi efektom, može donijeti prednost u kombinaciji sa ostalim preporukama koje smo naveli.  

Smanjite temperaturu sobe u kojoj boravite i u kojoj spavate.

Studije su pokazale da na ovaj način vaše tijelo sagorijeva više kalorija. Organizam tada povećava unutrašnju temeperaturu kako bi održao toplotu, a time upotrebljava više energije i troši više kalorija, odnosno ubrzava metabolizam.

Smanjite stres ili ga svedite na minimum

Stres vrlo često liječimo ukusnom (slatkom) hranom jer nam ona podiže lučenje serotonina i na taj način maskira nevolje privremenim osećajem sreće. Ali to nije sve što uzrokuje gojenje. Tokom izlaganja stresu tijelo luči hormon kortizol koji se u više navrata pokazao kao faktor koji usporava metabolizam. Studija koja je rađena na Ohajo Univerzitetu 2014. godine pokazala je da žene pod stresom tokom 24 sata sagore 104 kalorije manje nego one koje nisu izložene njegovom dejstvu.

Pijte kafu ili čaj

Kofein je jako dobar stimulans pa tako potiče i rad metabolizma te sagorijevanje kalorija. Naročito se preporučuje zeleni čaj koji sadrži katehin – antioksidans koji pozitivno utječe na rad metabolizma. Kafu i čaj je najbolje piti bez ikakvih dodataka poput mlijeka.

Unosite dovoljno vlakana

Istraživanja su pokazala da određena vrsta vlakana može podstaći sagorijevanje kalorija i to čak i do 30 posto. Studije su otkrile da ljudi koji unose veću količinu vlakana kroz prehranu, imaju manje problema s debljanjem nakupljanjem kilograma. Cilj je unositi oko 25 g vlakana na dnevnom nivou.

Hidratacija je ključna

Čak i 6 čaša vode dnevno može vam pomoći da probudite i potaknete svoj uspavani metabolizam. Kad je gubljenje kilograma u pitanju, hidratacija je ključna zato svakako uvijek kraj sebe imajte bocu s vodom.

Alkohol svedite na najmanju mjeru

Alkohol je jedan od krivaca za usporavanje metabolizma, upozoravaju nutricionisti. Kad se usporenom metabolizmu dodaju i kalorije koje alkohol sadržava, računica je jednostavna – dobitak kilograma. 


Kako dobiti temperaturu i lažno se razboliti?


Smanjite unos dijetalnih sokova

Iako imaju nižu energetsku vrijednost i čine se kao dobra zamjena za gazirane napitke bogate šećerom, dijetalni su sokovi zasićeni drugim sastojcima o čijim se učincima na tijelo još raspravlja. Radije pijte vodu, a unos dijetalnih napitaka limitirajte na dvije limenke sedmično.

Za čišćenje – čaj od gljiva

Kombucha je gljiva od koje možete napraviti čaj, a dobra je gotovo za mnoge zdravstvene probleme, od ublažavanja bolova od artritisa do detoksikacije. Upravo zbog detoksikacije čaj od kombuche dobar je za sve koji žele potaknuti i ubrzati rad metabolizma i smršavjeti te povisiti nivo energije kako bi imali snage za tjelovježbu.

Kako ubrzati metabolizam životnim navikama

Za spor metabolizam mogu biti krive vaše svakodnevne navike. Tako je dokazano kako velika količina stresa usporava metabolizam i potiče nakupljanje masti. Ovo su neki od savjeta koji će vam pomoći kako ubrzati metabolizam:

  • spavajte barem 7 sati na dan
  • pijte zeleni čaj
  • trenirajte ili barem mnogo hodajte
  • nikako ne preskačite doručak
  • koristite mnogo začina – posebno papar
  • pijte puno vode
  • jedite puno voća i povrća
  • pijte šalicu kave dnevno
  • smijte se

Tretirajte svoje tijelo kao hram i pazite šta unosite u svoj organizam. Poboljšajte svakodnevne navike i što više se zdravo hranite i osjetit ćete razliku u nekoliko sedmica. Isprobajte!

Add comment

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.